•  
  • Belépés | Regisztráció
PÉNTEK 18/04/2014
Eurosport
 

Home

 

WRC

11/10/2007 - 11:54

Élesedő küzdelem


Élesedő küzdelem - WRC
DPPI

Marcus Grönholm és Sebastien Loeb között egyre szorosabb a verseny.

Élesedő küzdelem - WRC

A rali világbajnokság spanyolországi futamát ugyanis Loeb nyerte meg, és ezzel négy pontot lefaragott a Grönholmmal szembeni hátrányából. A finn versenyző már csak hat ponttal vezet, ami lehet, hogy hamarosan még tovább csökken.

Élesedő küzdelem - WRC

A katalán verseny után ugyanis egy újabb aszfaltos futam, a Korzika Rali következik. Loeb számára ez hazai pálya, a 'tízezer kanyar versenyének' becézett viadalnak egyértelműen ő a legnagyobb esélyese. A raliban persze sosem lehet biztosra menni, de Spanyolországban például bejött a papírforma. Loeb egymás után harmadszor is nyert, ami már-már a németországi sorozatát idézi, ahol még soha senki nem tudta őt legyőzni. A Katalán Rali előtt is bízott önmagában, de az esélyekről mégis óvatosan nyilatkozott: 'Grönholm tavaly nagyon gyorsan ment az első napon. Jó lenne nyerni, de nehéz versenyre számítok.' -mondta.

Valóban, 2006-ban Marcus Grönholm az első napon mindenki legnagyobb turbója, ki tudja, talán még az aszfaltspecialista franciát is legyőzhette volna. Nem véletlenül emlékezett erre Loeb is. Hiszen ha az aszfaltot nem különösebben kedvelő Grönholm ilyen teljesítményre volt képes tavaly, akkor mire számíthatunk tőle idén, amikor VB éllovasként érkezik Spanyolországba?

Élesedő küzdelem - WRC

Nyilván fantasztikus produkcióra, mert ez az utolsó lehetősége. A csodálatos új-zélandi győzelme után Grönholm hivatalosan is bejelentette, hogy az év végén szögre akasztja a bukósisakot. Ha háromszoros világbajnokként akar távozni, akkor végre aszfalton is nyernie kell, nem alapozhat mindent a murvás futamokra.Ennek érdekében Grönholm nem restellt különórákat is venni, mert a Ford vezetőivel együtt úgy gondolta, a még hátralévő három aszfaltos verseny közül a gyors katalán pályákon van a legtöbb esélye Loebbel szemben. S ez így is volt, hiszen a legtöbb gyorsasági szakaszt ő nyerte meg!

Ez a csodálatos teljesítmény mégis csak a harmadik helyhez volt elég. A rajt előtti éjszakán ugyanis esett az eső, és a hol nedves, hol száraz utakon szakaszról szakaszra változott az élen a helyzet. Amikor Grönholm talált bele jobban a gumiválasztásba, akkor ő, amikor Loeb, akkor a francia került az élre. Egyszer ugyan eléjük szemtelenkedett a spanyol Daniel Sordo is, de a sorsdöntő hatodik gyorsasági szakaszon már ő is tehetetlen volt.

Élesedő küzdelem - WRC

Esik, vagy nem esik? Ez volt a kérdés a szakasz rajtja előtt, és ez jókora fejtörést okozott a csapatoknál. Grönholmék a jelentések alapján úgy gondolták, megkockáztatják a száraz pályára való gumit, Loeb viszont óvatosabb volt. És neki lett igaza, mert hirtelen eleredtek az égi csatornák, és ettől kezdve Grönholm már csak arra tudott figyelni, hogy le ne essen az útról, Loeb viszont nyomhatta, ahogy csak akarta.A Citroënes francia sztár ezen a gyorsasági szakaszon mestermunkát végzett. S ezt követően is, az itt megszerzett előnyét végig dédelgetve és csapattársa, Daniel Sordo hathatós védelmét élvezve, simán megnyerte a versenyt. Mellesleg ez volt a 34-ik VB futamgyőzelme, amivel az örökranglista élén áll. Csak Grönholm van a közelében, de egyelőre ő is megállt 30 elsőségnél. Ennyit számít egy jó vagy rossz döntés.

A futam azonban nemcsak emiatt volt érdekes. Hanem a balesetek miatt is, amelyekről főleg Manfred Stohl és Jan Kopeczky tudna mesélni. Az osztrák versenyző úgy felborult, hogy rommá törte a Citroën Xsarát, Kopeczky pedig Skodájával szintén meglátogatta az árkot. Kétszer egymás után, ami még testvérek között is sok.

Élesedő küzdelem - WRC

Pörgött-forgott a Subarus Xavier Pons is, aki többet remélt a hazai futamtól, de az állandó alul vagy túlkormányzottsággal küzdve, nem tudott lépést tartani az élmenőkkel. A nagy autótörő Francois Duval ezúttal csak két hibát követett el, igaz, már az első megpördülése után világossá vált, ötödiknél jobb nem lehet. Ezt végül hozta, így egy esetleges jó korzikai szerepléssel talán vissza tud kerülni jövőre valamelyik gyári csapatba.

Talán éppen Grönholm helyére? Egyelőre még semmi sem dőlt el. De jobb is, ha most még nem ezzel foglalkozunk, hiszen a nyakunkon van a korzikai futam. Amelyen Grönholm kitűzött célja legalább a második hely megszerzése.. ez azonban a spanyol versenyen látottak alapján egyáltalán nem lesz könnyű. Az esély Loebnél és Sordónál van.

Hogy élnek-e vele?

Nézzük együtt az Eurosportot, és megtudjuk.

 

 

 

További cikkek:

Kettőből kettő, egyenlő húsz

Eurosport - Várhegyi Ferenc

Program kereső: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, Eurogólok…

 

Korábbi cikkek - WRC

Jacques Villeneuve a Rallycross VB-n - WRC

WRC - Jacques Villeneuve a Rallycross VB-n

Jacques Villeneuve a Rallycross VB-n

Loeb már a Porsche Szuperkupában is - WRC

WRC - Loeb már a Porsche Szuperkupában is

A rali világbajnokságon való versenyzéssel félig-meddig ugyan felhagyott Sebastien Loeb, de a gyorsasági szakágban egyre aktívabb.

WRC - WRC: Volkswagen Polo

WRC: Volkswagen Polo

Sebastien Loeb - WRC

WRC - Október hónap külföldi sportolója: Sebastien Loeb

Október hónap külföldi sportolója: Sebastien Loeb

Most minden eldől  - WRC

WRC - Most minden eldől

Eszembe jut 1998, egy repülő sisak, egy betört hátsó szélvédő, Carlos Sainz, Tommi Makinen és még egy csomó minden.

Adminisztratív hiba - WRC

WRC - Adminisztratív hiba

Legalábbis így nevezte Olivier Quesnel Citroën főnök az Ausztrál-rali után történteket.

Botrány Ausztráliában - WRC

WRC - Botrány az Ausztrál-rali körül

Lehet, hogy mégsem kellett volna a megszokott, kényelmes Perth környéki pályákról elvinni a vb-futamot?

Megszakadt a sorozat - WRC

WRC - Megszakadt a sorozat

Jari-Matti Laztalának jutott az a megtiszteltetés, hogy megállítsa Sebastien Loeb-öt a veretlenségi sorozatában.