•  
  • Belépés | Regisztráció
CSÜTÖRTÖK 23/10/2014
Eurosport
 

Home

 

WRC

09/01/2008 - 13:24

Nehéz év


Nehéz év - WRC
From Official Website

1994-ben sok minden megváltozott. Az 1993-as verseny után Gilbert Sabinetól az Amaury Sport Organisation vette át a Dakar rally szervezését.

Nehéz év - WRC

Jól dolgoztak, hiszen újra nőtt a résztvevők száma, az előző évi mélypont, a 153 induló után 259 versenyző jelent meg a párizsi rajtnál. Hosszabb lett a versenytáv, ebben az évben 13379 km-t kellett megtenniük a versenyzőknek, ebből 4446 km volt a gyorsasági, vagy más szóval szelektív szakaszok hossza. S ami a legfontosabb, Párizs-Dakar-Párizs volt az útvonal. Franciaországból, Spanyolországba, Marokkóba, Mauritániába és Szenegálba vitt az út, majd ugyanezt bejárták visszafelé is a versenyzők.

Nehéz év - WRC

Szintén érdekes volt, hogy a nagyon erős Cagiva mellett (Arcarons, Orioli, Gallardo és társai) elindult a KTM is, Heinz Kinigadnerrel az osztrák motocross világbajnokkal az élen. Ugyancsak KTM-mel versenyzett Jutta Kleinschmidt és Andrea Mayer is. Jó volt, hogy jöttek, mert a Yamaha ebben az esztendőben nem indult, mert nem értett egyet bizonyos szabályváltoztatásokkal. Így Stephane Peterhansel is hoppon maradt, ami azt jelentette, hogy a Cagivának minden eddiginél jobb esélye volt a győzelemre. Az autósoknál is volt egy hiányzó, Ari Vatanen, aki abban az évben a rally világbajnokságon szerepelt. A Citroën csapat így a Lartigue/Perin, Auriol/Picard párost nevezte be, a Mitsubishi viszont Sabyval, Weberrel, Fontenayal, Shinozukával, Maszuokával és Musmarrával a fedélzeten vette fel a harcot.

Nehéz év - WRC

Az első szakaszon óriási sártengerben kellett átküzdeniük magukat a versenyzőknek. Mármint az autósoknak, mert a motorosokat el sem indították a fél méter magasságú dagonyában. Aztán jöttek a poros, szűk, inkább rally pályára emlékeztető granadai hegyi utak, amelyeken sokat küzdöttek a versenyzők. Thierry Magnaldi már elveszített több mint 20 percet egy műszaki hiba, láncszakadás miatt. Marokkóban tovább folytatódott a csillaghullás. Bruno Saby kitörte a Mitsubishijének első kerekét, és mire kicserélték, eltelt négy óra. Ezzel gyakorlatilag minden esélye elszállt. A folytatásban a két Citroënes, Pierre Lartigue és Hubert Auriol voltak a leggyorsabbak, de Auriol elég sok gonddal küszködött. Defektek sorozata, később tűz a kocsiban, mindez hátravetette őt. A motorosoknál Orioli és Arcarons vívtak fej-fej melletti küzdelmet.

Nehéz év - WRC

A 11-ik szakasz maga volt a pokol. Az egész mezőny beragadt a dűnék közé, a versenyzők többet ástak, mind autóztak, vagy motoroztak. Meglehetősen nagy volt a feszültség, Hubert Auriol és a versenyigazgató Fenouil komolyan hajbakaptak. Azzal vádolták meg Fenouilt, hogy ígérete ellenére nem küldött ki előfutó autókat, hogy azok jelentsék, milyen az aznapi terep. Látva a homokkal vívott szinte reménytelen küzdelmet, a Citroën inkább kihagyott egy ellenőrző pontot és vállalta az ezzel járó büntetést, mintsem hogy a dűnék között töltsék az éjszakát. A Mitsubishisek viszont 25 órányi küzdelmet vállalva végigcsinálták az embertelen erőpróbát, de mint kiderült, hiába. A versenyigazgató döntése értelmében ugyanis az egyik ellenőrző pont már bezárt, mire odaértek (túl késő volt már), így gyakorlatilag nem volt értékelhető a teljesítményük, illetve csak nagy büntetés árán tudtak volna továbbmenni. Igen ám, de nem maradt idejük sem a pihenésre, alvásra, szerelésre, így a holtfáradt gyári versenyzőket Ullrich Brehmer csapatfőnök inkább visszaléptette a további küzdelmektől. Maszuoka mehetett, ő végül a negyedik helyen végzett.

Nehéz év - WRC

A Citroënnek ettől kezdve már nem maradt ellenfele. Lartigue megnyerte a versenyt, Auriol pedig bejött a második helyen. Igazi küzdelmet csak a motorosok csatája hozott. Orioli és Arcarons 1-2 percen belül voltak, az olasz versenyző vezetett, de a szakaszról szakaszra változott közöttük a különbség. Arcarons mindent megpróbált, de hiába volt gyorsabb az utolsó szakaszon is Oriolinál, megelőzni már nem tudta. Ez volt minden idők egyik legszorosabb befutója. A kamionosoknál Karel Loprais nyert a Tátrával, a cseh versenyzőnek ez volt a második győzelme. A verseny krónikájához sajnos megint hozzátartozik egy haláleset is. A viadal doayenje, Michel Sanson azt követően, hogy célba ért Nouakchottban, életét veszítette. Szervezete nem bírta tovább a hatalmas megterhelést. A sivatag újabb áldozatot követelt.

 

 

További cikkek:

A legkisebb verseny

Eurosport - Várhegyi Ferenc

Program kereső: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, Eurogólok…

 

Korábbi cikkek - WRC

Jacques Villeneuve a Rallycross VB-n - WRC

WRC - Jacques Villeneuve a Rallycross VB-n

Jacques Villeneuve a Rallycross VB-n

Loeb már a Porsche Szuperkupában is - WRC

WRC - Loeb már a Porsche Szuperkupában is

A rali világbajnokságon való versenyzéssel félig-meddig ugyan felhagyott Sebastien Loeb, de a gyorsasági szakágban egyre aktívabb.

WRC - WRC: Volkswagen Polo

WRC: Volkswagen Polo

Sebastien Loeb - WRC

WRC - Október hónap külföldi sportolója: Sebastien Loeb

Október hónap külföldi sportolója: Sebastien Loeb

Most minden eldől  - WRC

WRC - Most minden eldől

Eszembe jut 1998, egy repülő sisak, egy betört hátsó szélvédő, Carlos Sainz, Tommi Makinen és még egy csomó minden.

Adminisztratív hiba - WRC

WRC - Adminisztratív hiba

Legalábbis így nevezte Olivier Quesnel Citroën főnök az Ausztrál-rali után történteket.

Botrány Ausztráliában - WRC

WRC - Botrány az Ausztrál-rali körül

Lehet, hogy mégsem kellett volna a megszokott, kényelmes Perth környéki pályákról elvinni a vb-futamot?

Megszakadt a sorozat - WRC

WRC - Megszakadt a sorozat

Jari-Matti Laztalának jutott az a megtiszteltetés, hogy megállítsa Sebastien Loeb-öt a veretlenségi sorozatában.