•  
  • Belépés | Regisztráció
CSÜTÖRTÖK 30/10/2014
Eurosport
 

Home

 

WRC

04/02/2009 - 13:52

RALI 2009


Cikk archívum - WRC
Ford WRT

Cikk archívum

Cikk archívum - WRC

Megdöbbentő érdektelenség (vagy inkább pénztelenség?) övezte a 2009-es rali-idény első fordulóját. A helyszín Írország volt. Persze érthető, hogy január végén, február elején a kutya nem kíváncsi az írországi időjárásra, de hát naivan az ember azt gondolná, hogy mégiscsak van mozgató ereje a rali-világbajnokságnak. Nos, nincs. A nézők csak-csak kilátogattak a szakaszokhoz, ám ami a ralisokat illeti, ők nem törték magukat.

Ki más, mint Loeb?

 

 

Cikk archívum - WRC

Második alkalommal érkezik Norvégiába a rali-világbajnokság. Az első ralin az történt, aminek történnie kellett. Barátságtalan körülmények között – de aszfalton –, a Citroën legénysége magabiztosan hozta a kötelező kettős győzelmet. Ellenben két héttel később már nem lehetnek ennyire biztosak a dolgukban. Norvégia az egyetlen olyan hely a naptárban, ahol havon csatáznak, valamint ahol Sebastien Loeb még nem nyert. A 2007-es bemutatkozó rali után, újabb rajongókat és újabb győztest várnak a szervezők. Aki – természetesen – reményeik szerint valamelyik Solberg fivér lesz.

Solbergék földjén

 

 

Cikk archívum - WRC

Norvégia másodszor rendezett rali-világbajnoki fordulót. Az első megmérettetésre 2007-ben került sor, s a Marcus Grönholm árnyékában versenyző Mikko Hirvonen nyerte azt. Hirvonen mára a Ford első számú ralisává nőtte ki magát, ezért joggal hihetett abban, hogy képes megismételni a két évvel ezelőtti eredményt. A világbajnokság szervezői a naptár karcsúsítása érdekében kitalálták a rotációs rendszert, mi szerint Svédország idén nem fogadja a ralisokat, hanem egy másik havas helyszín, Norvégia lép a helyébe.

Repülni kell

 

 

Cikk archívum - WRC

Loeb zsenijével nem tudnak mit kezdeni az ellenfelek. A francia ismét kitalált valamit, amivel gyakorlatilag már pénteken megnyerte a versenyt. Utána már csak egy kis szerencse kellett, hogy meglegyen az ötvenedik győzelem is. Tizenhárom esztendő elteltével ismét vegyes talajú versenyt rendeztek a világbajnokságon. Hogy erre miért kellett ennyit várni az más lapra tartozik, de hogy ne legyen egyszerű az élet, sem aszfaltra való gumit, sem aszfaltra való fékeket nem tehettek fel a WRC-vel versenyzők az első napi ASZFALTOS pályákra.

Cyprus Rally 2009

 

 

Cikk archívum - WRC

Talán most… Negyedik alkalommal kísérelhetik meg legyőzni az ötszörös világbajnokot az ellenfelei. Túl sok jóban nem reménykedhetnek. Győzött aszfalton, győzött havon és győzött a ciprusi murván is. Mi jöhet még? Komolyan mondom, nehéz már jelzőket találni arra, amit ez a francia művel a világbajnokságon. Nekem már Tommi Makinen zsinórban begyűjtött négy világbajnoki címe is egy kicsit sok volt. Ha valaki Önök közül négy vagy több világbajnoki címet akar nyerni raliban, akkor könyörögve kérem, csinálja úgy, mint annak idején Juha Kankkunen.

Portugál Rally I.

 

 

Cikk archívum - WRC

Minden maradt a régiben. Valahol, valakik nem dolgoznak rendesen. Azokra gondolok, akik a világbajnokság futamainak forgatókönyvét írják. Idénre még csak egyet sikerült befejezniük, azt az egyet kellett használni az eddigi négy versenyen. Szerencsére apróbb változtatásokat azért sikerült eszközölni. Jó volt látni, hogy Marcus Grönholm megint versenyautóban ül és még mindig versenyképes. A gyerecipóhammbekaplak-elvet ugyan most sem sikerült tudományosan alátámasztani, mert a kétszeres világbajnok a második nap első gyorsaságiján leesett az útról és kiszállt a küzdelmekből. Pedig tényleg nem ment rosszul, ahhoz képest, hogy majdnem két évet kihagyott.

Portugál Rally II.

 

 

Cikk archívum - WRC

Ki tudja? Én nem. Bármi megtörténhet, mint ahogy eddig is megtörtént bármi. Lehet, hogy Loeb sorozatban az ötödiket is megnyeri, de még az is benne van a pakliban, hogy Latvala ünnepel a végén. Meglátjuk. Már nem akarom, hogy ne Loeb nyerjen. Volt időm gondolkozni és rájöttem, hogy néhány évtized múlva majd az unokámnak azokról az időkről mesélhetek, amikor egy korszakos zseni úgy lett világbajnok, hogy abban az esztendőben mindent megnyert. Az összes versenyt a naptárban. Ő meg majd bólogat, hogy „igen nagyapa, már mesélted vagy százszor”! És én elmesélem majd neki százegyedszer is, akár figyel, akár nem.

Argentin rally

 

 

Cikk archívum - WRC

Jari-Matti Latvalának jutott az a megtiszteltetés, hogy megállítsa Sebastien Loeb-öt a veretlenségi sorozatában. Igazság szerint érett már Loeb veresége. Annyival nem gyorsabb a fordos legénységnél, hogy minden futamon nyerjen, valamint eddig mindig szerencséje volt, hiszen a kék oválosok többször technikai hiba miatt maradtak le mögötte. Loeb viszont szinte mindent megúszott eddig, s a tőle megszokott hatékonysággal hozta az eredményeket. Az évad felénél, Szardínia szigetén azonban őt is utolérte a balsors.

Megszakadt a sorozat

 

 

Cikk archívum - WRC

Egy raliverseny nem rövid, de a másodperc tört része alatt tönkre lehet tenni sok-sok ember még több munkáját. Nagyjából ennyi a tanulsága a lengyel világbajnoki futamnak. Álomszerűen alakult minden az elmúlt néhány hét során, ha Ford szempontjából figyeljük a történéseket. Argentína után senki egy fabatkát sem adott volna azért, hogy Mikko Hirvonen idén még lehet világbajnok vagy, hogy a Ford gyári alakulata megszoríthatja a Citroent. Aztán jött Szardínia, ahol Latvala nyert, Hirvonen második lett és Loeb csak a negyedik. Az Akropolisz Rally-n Loeb akkorát esett mint az ólajtó, szuperralira alkalmatlanná vált a C4 WRC és a két Fordos finn ezúttal is kisajátította a dobogó legfelső fokait. Az M-Sportnál kezdtek újra reménykedni, bízni abban, hogy nem csak a statiszta szerepét osztotta rájuk a mindenható a 2009-es előadáson. Mikko hátránya hét pontra olvadt, ez még mindig sok, de kis szerencsével ledolgozható.

66. Rajd Polski – Latvala, Isten ostora

Eurosport - HB

Program kereső: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, Eurogólok…

 

Korábbi cikkek - WRC

Jacques Villeneuve a Rallycross VB-n - WRC

WRC - Jacques Villeneuve a Rallycross VB-n

Jacques Villeneuve a Rallycross VB-n

Loeb már a Porsche Szuperkupában is - WRC

WRC - Loeb már a Porsche Szuperkupában is

A rali világbajnokságon való versenyzéssel félig-meddig ugyan felhagyott Sebastien Loeb, de a gyorsasági szakágban egyre aktívabb.

WRC - WRC: Volkswagen Polo

WRC: Volkswagen Polo

Sebastien Loeb - WRC

WRC - Október hónap külföldi sportolója: Sebastien Loeb

Október hónap külföldi sportolója: Sebastien Loeb

Most minden eldől  - WRC

WRC - Most minden eldől

Eszembe jut 1998, egy repülő sisak, egy betört hátsó szélvédő, Carlos Sainz, Tommi Makinen és még egy csomó minden.

Adminisztratív hiba - WRC

WRC - Adminisztratív hiba

Legalábbis így nevezte Olivier Quesnel Citroën főnök az Ausztrál-rali után történteket.

Botrány Ausztráliában - WRC

WRC - Botrány az Ausztrál-rali körül

Lehet, hogy mégsem kellett volna a megszokott, kényelmes Perth környéki pályákról elvinni a vb-futamot?

Megszakadt a sorozat - WRC

WRC - Megszakadt a sorozat

Jari-Matti Laztalának jutott az a megtiszteltetés, hogy megállítsa Sebastien Loeb-öt a veretlenségi sorozatában.