•  
  • Belépés | Regisztráció
SZOMBAT 25/04/2015
 

Home WTCC

 

WTCC

04/07/2012 - 19:09 - Updated 04/07/2012 - 19:32

Kiszáll a Chevrolet


Kiszáll a Chevrolet - WTCC
From Official Website

A 2012-es szezon után intenek búcsút a WTCC-nek

Megdöbbentő közlemény tett közzé nemrégiben a Chevrolet, mely szerint az elmúlt évek legsikeresebb márkája a 2012-es szezon végén kiszáll a WTCC-ből. A szűkszavú sajtóanyag mindössze annyit közöl, hogy az amerikai gyártó stratégiai szempontból átértékelte motorsport és marketing programját, majd ezt követően döntött a távozás mellett. A bejelentést azért a szezon közepére időzítették, hogy a versenyzőknek és illetve programot irányító RML istállónak legyen ideje felkészülni a folytatásra. A márka a továbbiakban az Indycarra és a GT sportra kíván több figyelmet fordítani.

A Chevrolet a világbajnokság indulása, azaz 2005 óta szerepel a WTCC-ben, ez idő alatt két egyéni és két gyártó bajnoki címmel gazdagodtak; mindkétszer Yvan Muller győzött az összetettben. A chevys pilóták, név szerint Muller, Rob Huff, Alain Menu, Nicola Larini és Rickard Rydell összesen 59 győzelmet szereztek. Rajtuk kívül Manabu Odiro, Cacá Bueno, Vincent Radermecker és Tosihiro Arai fordult meg az évek során a kékeknél.

"Miután stratégiai szempontból felülvizsgáltuk a motorsport és marketing programunkat, úgy döntöttünk, hogy 2012 után elhagyjuk a Túraautó Világbajnokságot, és más területekre fordítjuk a Chevrolet márka figyelmét. Az elmúlt nyolc évből nagyon büszkék vagyunk az elért két dupla bajnoki címre és az 59 futamgyőzelemre. A WTCC egy nagyszerű lehetőség volt számunkra, hogy népszerűsítsük a Chevrolet márkát Európában és szerte a világon. A cél, hogy a Chevrolet és az RML szépen búcsúzzon, egy harmadik világbajnoki címmel" - mondta Susan Docherty, a Chevrolet Europe elnöke.

"Természetes, hogy egy ilyen bejelentés megtétele vegyes érzelmeket vált ki az emberből. Az első szezonunktól a Cruze-zal elért dupla világbajnoki címig az egész egy nagyon érdekes kaland volt. Büszkék vagyunk a sikereinkre, például arra, hogy mi szereztük meg a GM első FIA világbajnoki címét, és szeretnénk köszönetet mondani a WTCC-nek, az RML-nek, a versenyzőinknek, a partnereinknek és a szurkolóinknak. Innentől a szezon hátralévő részére koncentrálunk, hogy megszerezzük a Chevrolet harmadik világbajnoki címét"  tette hozzá Eric Néve, a Chevrolet Europe Motorsport vezetője.

Kiszáll a Chevrolet - WTCC

"Az RML csapatnál mindenki büszke a világbajnoki címekre, amiket a Chevrolet-vel a WTCC-ben elértünk. Szeretnék köszönetet mondani Ericnek, a Chevrolet-nek és a General Motorsnak ezért az együttműködésért. Az elmúlt nyolc év során kulcsszerepet játszottunk a Chevrolet márka népszerűsítésében, és a program sikere jó lehetőség volt az RML fejlődése szempontjából is. Az RML számos jelentős autógyárral dolgozik együtt, és segíti azok motorsport valamint közúti marketing programjait. Az üzlet egyre növekszik, mostanában több gyártótól kaptunk megkeresést, mint bármikor a történetünk során. Továbbra is szeretnénk győzni valamennyi kategóriában, ahol rajthoz állunk. Természetesen az RML-nél mi is arra összpontosítunk, hogy bebiztosítsuk a 2012-es egyéni és gyártó világbajnoki címet"  zárta Ray Mallock, az RML csapat ügyvezetője.

A bejelentéssel kapcsolatban két azonnali kérdés merül fel. Az egyik, hogy miért, és miért pont most. Konkrét információnk nincs, de találgatni nagyon szeretünk. :) Az nyilvánvaló, hogy a Chevrolet számára marketing szempontból egyáltalán nem kifizetődő, ami a tavaly történt és az idei szezonban történik, nevezetesen, hogy tényleges ellenfél nélkül nyerik a bajnoki címeket. Más márkák ugyan érdeklődnek a sorozat iránt, ám ez sem biztosítja, hogy jövőre nem verik szét ismét a mezőnyt a Cruze-ok. Egyszerűbben fogalmazva, semmi garancia nincs arra, hogy a Honda, a Lada és a Ford jövőre igazi ellenfele lesz a Chevynek, a SEAT pedig még mindig nem jelentette be hivatalosan, hogy gyári szinten visszatér.

Érzésem szerint a Chevrolet az elmúlt négy (most még csak három és fél) évben marketing szempontból mindent kiaknázott, amit a Curze számára ki lehetett. Az autó világverőnek lett kikiáltva, ha innentől kezdve bárkitől kikap, az csak negatív hírverést jelent. Nem vagyok reklámszakember, de józan ésszel gondolkodva én úgy látom, marketing szempontból ebben a sztoriban egyszerűen nincs több a Chevrolet számára. Később talán még lehetne, ám a jövő most elég bizonytalan, egy gyári program pedig méregdrága.A másik kérdés még ennél is izgalmasabb. Lesz-e olyan gyártó, amely a Chevy helyébe lép. Nem arra gondolok, hogy olyan, aki ismét leuralja a mezőnyt... A Cruze egy jelentős részét nem az amerikai márka, hanem a brit RML csapat építette. A motornak például olyan szinten nincs köze a Chevyhez, hogy a Le Mans 24 óráson ez a blokk került a DeltaWingbe, Nissan néven, a GM ugyanis csak a WTCC-re vásárolta meg a használat jogát. Az RML emellett páratlan tapasztalattal rendelkezik a WTCC-ben, így nem tartom kizártnak, hogy a néhány gyártó leül majd tárgyalni velük. Egy gyári program ugyan nem olcsó, de ha valakivel, akkor az RML-el érdemes nekilátni. Egy jó motor biztosan lesz...

Hozzászólok

Eurosport - Lantos András

TV műsor keresés : Labdarúgás, Bajnokok Ligája, Eurogólok…

 

Korábbi cikkek - WTCC

Monteiro: A Citroen olyan, mint egy tank - WTCC

WTCC - Monteiro: A Citroen olyan, mint egy tank

Monteriót Marrakeshben elképesztette, hogy milyen strapabírók a Citroënek.

Michelisz: Ezt csak így lehet - WTCC

WTCC - Michelisz: Ezt csak így lehet

Michelisz Norbi sajnálja, hogy tönkretette mások versenyét, de úgy véli, muszáj keménynek lenni a rajtnál.

Dusan Borkovic szakított a Proteammel - WTCC

WTCC - Dusan Borkovic szakított a Proteammel

Dusan Borkovic bejelentette, az ülésproblémák miatt szerződést bont a Proteam csapattal.

Over the line - Marrakesh - WTCC

WTCC - Over the line - Marrakesh

Ha lemaradtál, itt újra megnézheted a WTCC Over the Line átbeszélő show marrakeshi epizódját.

López nyert, Norbi jó volt, Müller taktikázott - QP - WTCC

WTCC - López nyert, Norbi jó volt, Müller taktikázott - QP

Az argentin könnyedén nyert idén másodszor, Michelisz Norbi pedig a vártnál is jobban teljesített az időmérőn.

Michelisz:  Nehéz kezdés Marrakeshben - WTCC

WTCC - Michelisz: Nehéz kezdés Marrakeshben

A magyar pilóta különösen a harmadik szektorban veszített sokat a marokkói teszten.

Michelisz: Nehéz lesz megfogni az 5 Citroent - WTCC

WTCC - Michelisz: Nehéz lesz megfogni az 5 Citroent

Michelisz Norbi nehéz hétvégére számít Marrakeshben, és csak a stabil pontszerzést tűzte ki célul.

Ribeiro: Két gyártó a második fázisban - WTCC

WTCC - Ribeiro: Két gyártó a második fázisban

A WTCC általános igazgatója szerint két gyártó már az autók megépítésének szakaszában jár.

Michelisz hat kört ment a Nordschleifén - WTCC

WTCC - Michelisz hat kört ment a Nordschleifén

A magyar pilóta a teszt után úgy fogalmazott, most már tudja, miért kell tisztelni a legendás németországi pályát.

WTCC Hungaroring - Időterv - WTCC

WTCC - WTCC Hungaroring - Időterv

A május elsejei Nagy Futam és az azt követő hungaroringi WTCC hétvége programja.