•  
  • Belépés | Regisztráció
HÉTFŐ 22/12/2014
Eurosport
 

Home WTCC

 

WTCC

04/07/2012 - 19:09 - Updated 04/07/2012 - 19:32

Kiszáll a Chevrolet


Kiszáll a Chevrolet - WTCC
From Official Website

A 2012-es szezon után intenek búcsút a WTCC-nek

Megdöbbentő közlemény tett közzé nemrégiben a Chevrolet, mely szerint az elmúlt évek legsikeresebb márkája a 2012-es szezon végén kiszáll a WTCC-ből. A szűkszavú sajtóanyag mindössze annyit közöl, hogy az amerikai gyártó stratégiai szempontból átértékelte motorsport és marketing programját, majd ezt követően döntött a távozás mellett. A bejelentést azért a szezon közepére időzítették, hogy a versenyzőknek és illetve programot irányító RML istállónak legyen ideje felkészülni a folytatásra. A márka a továbbiakban az Indycarra és a GT sportra kíván több figyelmet fordítani.

A Chevrolet a világbajnokság indulása, azaz 2005 óta szerepel a WTCC-ben, ez idő alatt két egyéni és két gyártó bajnoki címmel gazdagodtak; mindkétszer Yvan Muller győzött az összetettben. A chevys pilóták, név szerint Muller, Rob Huff, Alain Menu, Nicola Larini és Rickard Rydell összesen 59 győzelmet szereztek. Rajtuk kívül Manabu Odiro, Cacá Bueno, Vincent Radermecker és Tosihiro Arai fordult meg az évek során a kékeknél.

"Miután stratégiai szempontból felülvizsgáltuk a motorsport és marketing programunkat, úgy döntöttünk, hogy 2012 után elhagyjuk a Túraautó Világbajnokságot, és más területekre fordítjuk a Chevrolet márka figyelmét. Az elmúlt nyolc évből nagyon büszkék vagyunk az elért két dupla bajnoki címre és az 59 futamgyőzelemre. A WTCC egy nagyszerű lehetőség volt számunkra, hogy népszerűsítsük a Chevrolet márkát Európában és szerte a világon. A cél, hogy a Chevrolet és az RML szépen búcsúzzon, egy harmadik világbajnoki címmel" - mondta Susan Docherty, a Chevrolet Europe elnöke.

"Természetes, hogy egy ilyen bejelentés megtétele vegyes érzelmeket vált ki az emberből. Az első szezonunktól a Cruze-zal elért dupla világbajnoki címig az egész egy nagyon érdekes kaland volt. Büszkék vagyunk a sikereinkre, például arra, hogy mi szereztük meg a GM első FIA világbajnoki címét, és szeretnénk köszönetet mondani a WTCC-nek, az RML-nek, a versenyzőinknek, a partnereinknek és a szurkolóinknak. Innentől a szezon hátralévő részére koncentrálunk, hogy megszerezzük a Chevrolet harmadik világbajnoki címét"  tette hozzá Eric Néve, a Chevrolet Europe Motorsport vezetője.

Kiszáll a Chevrolet - WTCC

"Az RML csapatnál mindenki büszke a világbajnoki címekre, amiket a Chevrolet-vel a WTCC-ben elértünk. Szeretnék köszönetet mondani Ericnek, a Chevrolet-nek és a General Motorsnak ezért az együttműködésért. Az elmúlt nyolc év során kulcsszerepet játszottunk a Chevrolet márka népszerűsítésében, és a program sikere jó lehetőség volt az RML fejlődése szempontjából is. Az RML számos jelentős autógyárral dolgozik együtt, és segíti azok motorsport valamint közúti marketing programjait. Az üzlet egyre növekszik, mostanában több gyártótól kaptunk megkeresést, mint bármikor a történetünk során. Továbbra is szeretnénk győzni valamennyi kategóriában, ahol rajthoz állunk. Természetesen az RML-nél mi is arra összpontosítunk, hogy bebiztosítsuk a 2012-es egyéni és gyártó világbajnoki címet"  zárta Ray Mallock, az RML csapat ügyvezetője.

A bejelentéssel kapcsolatban két azonnali kérdés merül fel. Az egyik, hogy miért, és miért pont most. Konkrét információnk nincs, de találgatni nagyon szeretünk. :) Az nyilvánvaló, hogy a Chevrolet számára marketing szempontból egyáltalán nem kifizetődő, ami a tavaly történt és az idei szezonban történik, nevezetesen, hogy tényleges ellenfél nélkül nyerik a bajnoki címeket. Más márkák ugyan érdeklődnek a sorozat iránt, ám ez sem biztosítja, hogy jövőre nem verik szét ismét a mezőnyt a Cruze-ok. Egyszerűbben fogalmazva, semmi garancia nincs arra, hogy a Honda, a Lada és a Ford jövőre igazi ellenfele lesz a Chevynek, a SEAT pedig még mindig nem jelentette be hivatalosan, hogy gyári szinten visszatér.

Érzésem szerint a Chevrolet az elmúlt négy (most még csak három és fél) évben marketing szempontból mindent kiaknázott, amit a Curze számára ki lehetett. Az autó világverőnek lett kikiáltva, ha innentől kezdve bárkitől kikap, az csak negatív hírverést jelent. Nem vagyok reklámszakember, de józan ésszel gondolkodva én úgy látom, marketing szempontból ebben a sztoriban egyszerűen nincs több a Chevrolet számára. Később talán még lehetne, ám a jövő most elég bizonytalan, egy gyári program pedig méregdrága.A másik kérdés még ennél is izgalmasabb. Lesz-e olyan gyártó, amely a Chevy helyébe lép. Nem arra gondolok, hogy olyan, aki ismét leuralja a mezőnyt... A Cruze egy jelentős részét nem az amerikai márka, hanem a brit RML csapat építette. A motornak például olyan szinten nincs köze a Chevyhez, hogy a Le Mans 24 óráson ez a blokk került a DeltaWingbe, Nissan néven, a GM ugyanis csak a WTCC-re vásárolta meg a használat jogát. Az RML emellett páratlan tapasztalattal rendelkezik a WTCC-ben, így nem tartom kizártnak, hogy a néhány gyártó leül majd tárgyalni velük. Egy gyári program ugyan nem olcsó, de ha valakivel, akkor az RML-el érdemes nekilátni. Egy jó motor biztosan lesz...

Hozzászólok

Eurosport - Lantos András

Program kereső: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, Eurogólok…

 

Korábbi cikkek - WTCC

Honda: képen az egyik új fejlesztés - WTCC

WTCC - Honda: képen az egyik új fejlesztés

Kendőzetlenül mutogatja új aero-fejlesztését a Honda.

Michelisz Norbi a jerezi tesztről - WTCC

WTCC - Michelisz Norbi a jerezi tesztről

Michelisz Norbi összegezte a jerezi teszt tapasztalatait, mi pedig kigyűjtöttük a legfontosabb gondolatait.

Meglepő fordulat Kubicánál? - WTCC

WTCC - Meglepő fordulat Kubicánál?

Egy francia lap szerint megszakadtak a tárgyalások Robert Kubica és a Citroën privát partnere, a PH Sport között.

Helyzetjelentés a Honda tesztről - WTCC

WTCC - Helyzetjelentés a Honda tesztről

A WTCC Blog úgy tudja, elsősorban új aero-elemeket tesztel a Honda Jerezben.

Michelisz vs Kiss Norbi - Hogy is történt... - WTCC

WTCC - Michelisz vs Kiss Norbi - Hogy is történt...

A nagy összevetés: Michelisz Norbi és Kiss Norbi útja mostanáig, és a tévhitek róluk.

Ribeiro: Két év kell egy gyártónak  - WTCC

WTCC - Ribeiro: Két év kell egy gyártónak

Interjú a WTCC első emberével a TC1-ről, az új gyártókról és helyszínekről valamint a hosszabb versenyekről.

Michelisz Norbi elvileg nem tesztel Jerezben - WTCC

WTCC - Michelisz Norbi elvileg nem tesztel Jerezben

Alessandro Marianival beszélgettünk a Honda jerezi tesztje előtt.

Amikor valaki "túl tapasztalt" - WTCC

WTCC - Amikor valaki "túl tapasztalt"

Yvan Muller úgy érzi, idén hátrány jelentett számára a régi autókkal megszerzett óriási tapasztalat.

Kubica: Közel a megállapodás, Solberggel együtt - WTCC

WTCC - Kubica: Közel a megállapodás, Solberggel együtt

Az olaszok úgy tudják, gyakorlatilag eldőlt, hogy Kubica visszatér a Citroenhez, és már csak formaságok vannak hátra.

Kevesebb dolog fejleszthető a Citroenen - WTCC

WTCC - Kevesebb dolog fejleszthető a Citroenen

Muller szerint már alig van mit felfedezni a C-Elysée-n, a riválisok pedig abban bíznak, hogy az ő autóikban több a tartalék.