•  
  • Belépés | Regisztráció
SZOMBAT 18/04/2015
 

Home WTCC

 

WTCC

14/07/2012 - 12:35 - Updated 14/07/2012 - 12:43

Norbi Szlovákiában tesztelt


Norbi Szlovákiában tesztel - WTCC
Eurosport

Eredményes tesztet zárt a Zengő Motorsport a Szlovákiaringen

Juni György beszámolója a Zengő Motorsport szlovákiaringi tesztjéről.

Hát, ez a pillanat is eljött! Két futamgyőzelem, egy pole pozíció és sok szívet melengető pont után sikerült saját erőből tesztelni egyet. Amire évek óta várunk, az tegnap bekövetkezett és nagyon sokat segített. Michelisz egyben saját rekordját is megdöntötte, de nem az óra ellen. Soha ilyen hosszan még nem tudott egy versenyautóban sem ülni, szinte egy teljes hétvégére jutó versenytávot tudott teljesíteni, ami nagyon nagy dolog, a brazil futam előtt. Nem szeretnék terheket helyezni a vállunkra, hiszen a nagy szünetekben sajnos eddig soha nem tudtunk autóba ülni és most kétszer is sikerült. Sajnos ez nem jelenti azt rögtön, hogy akkor Curitibában tuti nyerünk. De, az tény, hogy megint többek lettünk, előrébb tartunk. Volt ugye a Superstars weekend, ahol ha más technikával ugyan, de remekül lehetett tréningezni a nyomás alatti versenyzésre, közönség előtti munkára, valójában tét nélkül, de mégis harcosan. A másik maga a teszt a Slovakiaringen.

- Gyuri, ez nagyon kellett! Nagyon jó volt, egészem feltöltődtem. Ezek Norbi első lelkendező szavai az autózás után.

- Hogy ment a vezetés a V8 után?

- Remekül (nevet), rögtön le is fulladtam, sokkal kisebb gázzal indultam, még a V8 nyomaték volt a lábam alatt, aztán fél kör és már nem is emlékeztem az M3-ra. Annyit vezettem ezt az autót, hogy sokkal hosszabb idő kellene, hogy kikopjon az érzés. Sokat mentem most is, nem zavart össze.

- Ok, kérlek, ne mondd el mit találtatok, ha megkínoznak, se tudjam kikotyogni.

- Az egyik legfontosabb, hogy sikerült sok mellékvágányt lezárni az agyunkban a beállításokkal kapcsolatban. Ezt úgy értem, sokszor maradnak bennünk kételyek bizonyos állítási irányokkal kapcsolatban. Mi van, ha még extrémebb lenne, mi van, ha még jobban kifeszítjük? Igen, ezekre a kérdésekre nem lehet választ kapni a versenyhétvégéken. Ott alig van idő arra is, hogy megtaláljuk a legoptimálisabb értékeket az időmérőre meg a futamra. De, hogy kísérletezzünk, az végképp kizárt. Most mindent kipróbáltunk.

- Egyedül voltatok teljesen?

- Nem, még két versenyautó volt a pályán, egy erősebb, egy gyengébb, de jól kijöttünk egymással.

- Ahh, imádtam volna…

- Tudom, én is imádtam. Soha nem tudtam még úgy autózni, hogy nem kellett megfelelnem valami alapkövetelménynek. Olyan állapotban még soha nem vezettem, hogy közvetlenül nincs tét, nincsenek szurkolók, nincsenek elvárások, csak mi meg az autó. Hatalmas léptekkel lehet így haladni, minden nagyon simán, gördülékenyen ment.

- Milyen gumikon?

- Egészen jó szetteket tudtunk előkotorni, de természetesen, új csak az időmérőre és a futamra kerülhet föl.

- Időben ez mit jelent? Mit mentél, megint pole lenne?

- Nem ez volt a cél, de az idei pole időmet nagyon megközelítettem használt gumikon.

- Az igen…

- De, mondom, nem ez volt a feladat. Egy teszten meg kell találni azokat beállítási értékeket, amelyek elég gyorsak még, de optimálisan használják a gumikat is. Egy körre mindig „egyszerűbb” belőni az autót, mert ha jönnek az idők, az új gumi mindent elvisz, két körig remek lesz, ha jónak tűnik az irány. Ugyanakkor, ha nem tudod kipróbálni, hogy mit csinál, mondjuk hat, nyolc kör alatt a gumikkal, akkor lehet, hogy a futamon a sóderből kell lekullognod defekt miatt. Ezek persze összetett értékek, a guminyomás, hőmérséklet, a vezetési stílus és az állítási értékek eredője, nagyon sok iránnyal, lehetőséggel.

- Norbi, hallom a hangodon, hogy nagyon egyben vagy, kicsattansz…

- De jó füled van. Tényleg erősnek érzem magam, boldog vagyok, hogy ennyit tudtam menni, végtelenül hálás vagyok a csapatnak, a lehető legjobbkor jött, nem is lehetett jobban időzíteni.

Hozzászólok

Forrás: zengomotorsport.hu

Eurosport - Lantos András

Program kereső: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, Eurogólok…

 

Korábbi cikkek - WTCC

Michelisz:  Nehéz kezdés Marrakeshben - WTCC

WTCC - Michelisz: Nehéz kezdés Marrakeshben

A magyar pilóta különösen a harmadik szektorban veszített sokat a marokkói teszten.

Michelisz: Nehéz lesz megfogni az 5 Citroent - WTCC

WTCC - Michelisz: Nehéz lesz megfogni az 5 Citroent

Michelisz Norbi nehéz hétvégére számít Marrakeshben, és csak a stabil pontszerzést tűzte ki célul.

Ribeiro: Két gyártó a második fázisban - WTCC

WTCC - Ribeiro: Két gyártó a második fázisban

A WTCC általános igazgatója szerint két gyártó már az autók megépítésének szakaszában jár.

Michelisz hat kört ment a Nordschleifén - WTCC

WTCC - Michelisz hat kört ment a Nordschleifén

A magyar pilóta a teszt után úgy fogalmazott, most már tudja, miért kell tisztelni a legendás németországi pályát.

WTCC Hungaroring - Időterv - WTCC

WTCC - WTCC Hungaroring - Időterv

A május elsejei Nagy Futam és az azt követő hungaroringi WTCC hétvége programja.

Rossit mégis érdekelné a WTCC - WTCC

WTCC - Rossit mégis érdekelné a WTCC

Az egyik legnagyobb argentin túraautós sztárt úgy tűnik, mégis érdekelné a WTCC.

Teszt hóban, esőben, napsütésben - WTCC

WTCC - Teszt hóban, esőben, napsütésben

A Szlovákiaringen készült a 24h Series Endurance Világkupára Csuti Laci csapata, az RCM Motorsport.

Tesztel a Craft-Bamboo is - WTCC

WTCC - Tesztel a Craft-Bamboo is

Gregoire Demoustier is elutazott Portugáliába, hogy tovább tanulja a TC1-es Chevrolet-t.

Veszélyben a Nürburgring 24 órás? - WTCC

WTCC - Veszélyben a Nürburgring 24 órás?

A tegnapi halálos baleset után veszélybe kerülhet a Nürburgring 24 órás, és vele együtt a WTCC futam.

Michelisz jövő héten újra tesztel - WTCC

WTCC - Michelisz jövő héten újra tesztel

A magyar pilóta harmadszor kapott meghívást a JAS Motorsporttól, mióta tavaly negyedik lett a WTCC-ben.