•  
  • Belépés | Regisztráció
CSÜTÖRTÖK 29/01/2015
Eurosport
 

Home WTCC

 

WTCC

14/07/2012 - 12:35 - Updated 14/07/2012 - 12:43

Norbi Szlovákiában tesztelt


Norbi Szlovákiában tesztel - WTCC
Eurosport

Eredményes tesztet zárt a Zengő Motorsport a Szlovákiaringen

Juni György beszámolója a Zengő Motorsport szlovákiaringi tesztjéről.

Hát, ez a pillanat is eljött! Két futamgyőzelem, egy pole pozíció és sok szívet melengető pont után sikerült saját erőből tesztelni egyet. Amire évek óta várunk, az tegnap bekövetkezett és nagyon sokat segített. Michelisz egyben saját rekordját is megdöntötte, de nem az óra ellen. Soha ilyen hosszan még nem tudott egy versenyautóban sem ülni, szinte egy teljes hétvégére jutó versenytávot tudott teljesíteni, ami nagyon nagy dolog, a brazil futam előtt. Nem szeretnék terheket helyezni a vállunkra, hiszen a nagy szünetekben sajnos eddig soha nem tudtunk autóba ülni és most kétszer is sikerült. Sajnos ez nem jelenti azt rögtön, hogy akkor Curitibában tuti nyerünk. De, az tény, hogy megint többek lettünk, előrébb tartunk. Volt ugye a Superstars weekend, ahol ha más technikával ugyan, de remekül lehetett tréningezni a nyomás alatti versenyzésre, közönség előtti munkára, valójában tét nélkül, de mégis harcosan. A másik maga a teszt a Slovakiaringen.

- Gyuri, ez nagyon kellett! Nagyon jó volt, egészem feltöltődtem. Ezek Norbi első lelkendező szavai az autózás után.

- Hogy ment a vezetés a V8 után?

- Remekül (nevet), rögtön le is fulladtam, sokkal kisebb gázzal indultam, még a V8 nyomaték volt a lábam alatt, aztán fél kör és már nem is emlékeztem az M3-ra. Annyit vezettem ezt az autót, hogy sokkal hosszabb idő kellene, hogy kikopjon az érzés. Sokat mentem most is, nem zavart össze.

- Ok, kérlek, ne mondd el mit találtatok, ha megkínoznak, se tudjam kikotyogni.

- Az egyik legfontosabb, hogy sikerült sok mellékvágányt lezárni az agyunkban a beállításokkal kapcsolatban. Ezt úgy értem, sokszor maradnak bennünk kételyek bizonyos állítási irányokkal kapcsolatban. Mi van, ha még extrémebb lenne, mi van, ha még jobban kifeszítjük? Igen, ezekre a kérdésekre nem lehet választ kapni a versenyhétvégéken. Ott alig van idő arra is, hogy megtaláljuk a legoptimálisabb értékeket az időmérőre meg a futamra. De, hogy kísérletezzünk, az végképp kizárt. Most mindent kipróbáltunk.

- Egyedül voltatok teljesen?

- Nem, még két versenyautó volt a pályán, egy erősebb, egy gyengébb, de jól kijöttünk egymással.

- Ahh, imádtam volna…

- Tudom, én is imádtam. Soha nem tudtam még úgy autózni, hogy nem kellett megfelelnem valami alapkövetelménynek. Olyan állapotban még soha nem vezettem, hogy közvetlenül nincs tét, nincsenek szurkolók, nincsenek elvárások, csak mi meg az autó. Hatalmas léptekkel lehet így haladni, minden nagyon simán, gördülékenyen ment.

- Milyen gumikon?

- Egészen jó szetteket tudtunk előkotorni, de természetesen, új csak az időmérőre és a futamra kerülhet föl.

- Időben ez mit jelent? Mit mentél, megint pole lenne?

- Nem ez volt a cél, de az idei pole időmet nagyon megközelítettem használt gumikon.

- Az igen…

- De, mondom, nem ez volt a feladat. Egy teszten meg kell találni azokat beállítási értékeket, amelyek elég gyorsak még, de optimálisan használják a gumikat is. Egy körre mindig „egyszerűbb” belőni az autót, mert ha jönnek az idők, az új gumi mindent elvisz, két körig remek lesz, ha jónak tűnik az irány. Ugyanakkor, ha nem tudod kipróbálni, hogy mit csinál, mondjuk hat, nyolc kör alatt a gumikkal, akkor lehet, hogy a futamon a sóderből kell lekullognod defekt miatt. Ezek persze összetett értékek, a guminyomás, hőmérséklet, a vezetési stílus és az állítási értékek eredője, nagyon sok iránnyal, lehetőséggel.

- Norbi, hallom a hangodon, hogy nagyon egyben vagy, kicsattansz…

- De jó füled van. Tényleg erősnek érzem magam, boldog vagyok, hogy ennyit tudtam menni, végtelenül hálás vagyok a csapatnak, a lehető legjobbkor jött, nem is lehetett jobban időzíteni.

Hozzászólok

Forrás: zengomotorsport.hu

Eurosport - Lantos András

Program kereső: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, Eurogólok…

 

Korábbi cikkek - WTCC

Michelisz Norbi a héten újra tesztel! - WTCC

WTCC - Michelisz Norbi a héten újra tesztel!

A héten Valenciában tesztel a Honda és a Citroën, előbbinél pedig Michelisz Norbi is lehetőséget kap.

Bemutatkozik a Sebastien Loeb Racing - WTCC

WTCC - Bemutatkozik a Sebastien Loeb Racing

Bemutatjuk a WTCC legújabb csapatát, a Sebastien Loeb Racinget.

Hivatalos: Suzuka helyett Motegi - WTCC

WTCC - Hivatalos: Suzuka helyett Motegi

Hivatalossá vált, hogy a Honda tulajdonában lévő Twing Ring Motegi váltja Suzukát a WTCC versenynaptárában.

Még sincs gond a Ladánál - WTCC

WTCC - Még sincs gond a Ladánál

Mégsem történt baj a Lada tegnapi tesztjén; tervezett a kétnapos szünet

Loeb: Nehezen megy a visszaállás - WTCC

WTCC - Loeb: Nehezen megy a visszaállás

Sebastien Loeb árokba csúszott a WRC-s visszatérés előtti teszten, de utána hamar jöttek a régi érzések.

Zengő vs Michelisz: Ki segít kinek? - WTCC

WTCC - Zengő vs Michelisz: Ki segít kinek?

Zengő Zoli válaszolt a sokak fantáziáját izgató kérdésre: kin múlik jobban a siker?

Loeb tudja, hol kell fejlődnie - WTCC

WTCC - Loeb tudja, hol kell fejlődnie

Loeb a forgalomban autózás és az autó finomhangolása terén fejlődne 2015-ben.

Zengő Zoli: El tudok képzelni egy új Norbit - WTCC

WTCC - Zengő Zoli: El tudok képzelni egy új Norbit

Zengő Zoli két éven belül elképzelhetőnek tartja egy új Norbi feltűnését, ha Michelisz végül a távozás mellett döntene.

Michelisz gyári autót érdemel! - WTCC

WTCC - Michelisz gyári autót érdemel!

A Motorsport-Total újságírója szerint Michelisz Norbi már nagyon megérdemelne egy gyári autót.

Szezonzáró Zengős videó - 2014 - WTCC

WTCC - Szezonzáró Zengős videó - 2014

A Zengő Motorsport 2014-es szezonzáró videója, benne az év néhány fontos és emlékezetes pillanatával.